Kehtivad alates: 10.10.2025

Käesolevad tingimused (edaspidi Tingimused) kehtivad tarbijatele, kes ostavad kaupu Alpek OÜ-lt (edaspidi Müüja) veebilehe alpek.ee kaudu või esitades tellimuse e-posti aadressile myyk@alpek.ee. Kui ostjaks on ettevõtja või juriidiline isik, kohaldatakse eraldi ärikliendi tingimusi.

1. Tellimine

1.1. Ostja saab tellimuse esitada alpek.ee veebipoes või e-posti teel aadressile myyk@alpek.ee.
1.2. Tellimus loetakse siduvaks pärast Müüja kinnitust.
1.3. Kui tellimuse täitmine ei ole võimalik, teavitab Müüja Ostjat ja tagastab juba tasutud summa.

2. Makse

2.1. Kõik hinnad on eurodes ja sisaldavad käibemaksu.
2.2. Ostja tasub kauba eest 100% ettemaksu pangaülekandega Müüja pangakontole.
2.3. Tellimuse töötlemine algab pärast makse laekumist Müüja arvelduskontole.

3. Tarne

3.1. Kauba kättesaamine toimub Müüja laost aadressil Taevavärava tee 4a, Lehmja küla, Rae vald või kokkuleppel kullerteenusega.
3.2. Tarneaja täpsustab Müüja iga tellimuse puhul eraldi.
3.3. Müüja ei vastuta kauba kättetoimetamise hilinemise eest, kui viivitus tuleneb Müüjast sõltumatutest asjaoludest.
3.4 Kauba juhusliku hävimise või kahjustumise risk läheb tarbijale üle alates kauba üleandmisest tarbijale või tema poolt valitud kolmandale isikule.

4. Tarbija taganemisõigus

4.1. Tarbijal on õigus 14 kalendripäeva jooksul alates kauba kättesaamisest lepingust taganeda, esitades selleks vastava teate e-posti aadressile myyk@alpek.ee.
4.2. Tagastatav kaup peab olema kasutamata, originaalpakendis ja kaubandusliku välimusega. Kauba juurde tuleb lisada ostuarve või saatedokument.
4.3. Tarbija kannab tagastamisega seotud kulud, välja arvatud juhul, kui saadetud kaup ei vasta tellitule.
4.4. Taganemisõigus ei kohaldu kaupadele, mis on valmistatud tarbija isiklike mõõtude, omaduste või erivajaduste järgi (nt mõõtu lõigatud poroloon või eritellimused).
4.5 Müüja tagastab tarbijale taganemisavalduse alusel tasutud summa 14 päeva jooksul alates taganemisteate saamisest. Müüjal on õigus tagasimakse tegemine peatada seni, kuni tagastatav kaup on Müüjani jõudnud või kuni tarbija on esitanud tõendi kauba tagastamise kohta.

5. Garantii ja pretensioonid

5.1. Kõigile tarbijatele müüdud toodetele kehtib vähemalt 24-kuuline pretensiooni esitamise õigus vastavalt võlaõigusseadusele.
5.2. Pretensioon tuleb esitada kirjalikult e-posti aadressile myyk@alpek.ee ning see peab sisaldama kauba fotot ja puuduse kirjeldust.
5.3. Garantii ei kehti toodetele, mis kuluvad või riknevad tavapärase kasutamise käigus (nt liimid, avatud pakendid).

6. Vastutus

6.1. Müüja vastutab ainult otsese kahju eest, mis on tekkinud kauba lepingutingimustele mittevastavuse tõttu.
6.2. Müüja ei vastuta kaudsete kahjude eest (nt saamata jäänud tulu), välja arvatud juhul, kui seadusest tulenevalt ei ole selline piirang lubatud.

7. Üldtingimused

7.1. Müüjal on õigus Tingimusi igal ajal muuta, avaldades uuendatud versiooni veebilehel www.alpek.ee/ostutingimused.
7.2 Tingimusi ei kohaldata tagasiulatuvalt juba kinnitatud tellimustele.

8. Vaidluste lahendamine

8.1. Ostja ja Müüja vahelised vaidlused lahendatakse esmalt läbirääkimiste teel.
8.2. Kui kokkuleppele ei jõuta, on tarbijal õigus pöörduda Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti tarbijavaidluste komisjoni või kohtu poole.
8.3. Tingimustes reguleerimata küsimustes lähtutakse Eesti Vabariigi seadustest.

Kehtivad alates: 10.10.2025

1. Kohaldamisala

1.1. Käesolevad tingimused (edaspidi Tingimused) kehtivad kõikidele äriklientidele (juriidilised isikud), kes ostavad kaupu Alpek OÜ-lt (edaspidi Müüja), sõltumata sellest, kas sõlmitakse eraldi kirjalik leping või mitte.
1.2. Kui kliendiga on sõlmitud eraldi koostööleping, kohaldatakse lepingu ja Tingimuste sätteid koos.

2. Tellimused ja tarned

2.1. Ostja võib esitada tellimusi e-posti teel, telefoni teel või muul kirjalikku taasesitamist võimaldaval viisil.
2.2. Telefoni teel esitatud tellimus loetakse siduvaks alates Müüja kirjalikust kinnitamisest (nt e-kiri, arve või saateleht).
2.3. Tellimus loetakse siduvaks pärast Müüja kinnitust.
2.4. Kaubad antakse üle saatelehe või arve-saatelehe alusel Müüja laost või kokkulepitud tarneklausli järgi.
2.5. Müüja eeldab, et kõik tellimused, mis on esitatud Ostja nimel (sh Ostja töötajate või esindajate poolt e-posti, telefoni või muul viisil), on Ostjale siduvad. Müüja ei ole kohustatud kontrollima tellimuse esitanud isiku volitusi. Tellimuse esitamisega kinnitab Ostja, et isikul on selleks ettevõtte siseselt vastav õigus.
2.6. Müüja ei vastuta tarne hilinemise eest, kui see on põhjustatud Müüjast sõltumatutest asjaoludest, sealhulgas, kuid mitte ainult, transpordi- või tolliviivitustest.

3. Hinnad ja maksetingimused

3.1. Kauba hind lepitakse kokku tellimuse kinnituses või Müüja hinnakirja alusel.
3.2. Ostja tasub arved Müüja poolt määratud tähtajaks.
3.3. Müüjal on õigus vastavalt Ostja ostumahtudele ja maksekäitumisele ühepoolselt muuta krediidilimiiti ja maksetähtaega, sh nõuda ettemaksu.
3.4. Viivituse korral on Müüjal õigus nõuda viivist 0,2% päevas tasumata summalt.
3.5. Müüjal on õigus peatada tarned, kui Ostjal on maksetähtaja ületanud arveid või krediidilimiit on ületatud.
3.6. Müüjal on õigus hindu igal ajal muuta, avaldades uuendatud hinnakirja või teavitades sellest Ostjat tellimuse kinnitusel, mis väljastatakse Müüja poolt. Muudetud hinnad ei kohaldu juba kinnitatud tellimustele.

4. Omandiõigus ja riskid

4.1. Kauba omandiõigus läheb Müüjalt Ostjale üle pärast kauba eest täielikku tasumist.
4.2. Kauba juhusliku hävimise või kahjustumise risk läheb Ostjale üle alates kauba üleandmisest Ostjale või vedajale.
4.3. Müüjal on pandiõigus Ostja valduses oleva Müüja kauba ja materjali suhtes kuni Ostja on tasunud kõik Müüja ees olevad rahalised kohustused, sealhulgas varasemate tellimuste eest. Müüjal on õigus hoida kinni kaupa, mis on Ostjale üle andmata, kuni kõik tasumata arved on täielikult makstud.

5. Garantii ja pretensioonid

5.1. Müüja poolt müüdud kaupadele kehtib garantii vastavalt Müüja või tootja garantiitingimustele.
5.2. Ostja on kohustatud kauba vastavuse kontrollima kohe üleandmisel.
5.3. Ilmsete puuduste korral peab Ostja esitama pretensiooni kauba kohta hiljemalt 10 tööpäeva jooksul alates kauba kättesaamisest.
5.4. Arvete ja saatedokumentide vigade osas peab Ostja esitama pretensiooni hiljemalt 10 tööpäeva jooksul alates vastava dokumendi kättesaamisest.
5.5. Varjatud puuduste osas peab Ostja esitama pretensiooni mõistliku aja jooksul pärast puuduse avastamist, kuid mitte hiljem kui 3 kuu jooksul kauba kättesaamisest.
5.6. Pretensioon tuleb esitada kirjalikult e-posti aadressile myyk@alpek.ee ning see peab sisaldama kauba fotot ja puuduse kirjeldust.
5.7. Garantii ei kehti, kui kauba kvaliteedi halvenemine tuleneb Ostja või tema kliendi valest kasutamisest, ladustamisest, transpordist või kauba kombineerimisest muude toodetega, samuti kui juhiseid ei järgita.
5.8. Müüja ei ole kohustatud vastu võtma Ostja poolt tagastatavaid kaupu, välja arvatud juhul, kui selles on eraldi kirjalikult kokku lepitud.

6. Vastutus

6.1. Müüja vastutus piirdub alati defektse kauba väärtusega.
6.2. Müüja ei vastuta Ostjale või kolmandatele isikutele tekkinud kaudsete kahjude eest, sh saamata jäänud tulu, tootmisseisakud või nõuded, mis ületavad defektse kauba väärtust.
6.3. Käesolev vastutuse piirang ei välista vastutust tahtliku kahju või raske hooletuse korral.

7. Üldtingimused

7.1. Müüjal on õigus Tingimusi igal ajal muuta, avaldades uuendatud versiooni veebilehel www.alpek.ee/ostutingimused.
7.2. Tellimusele kohaldatakse neid Tingimusi, mis kehtivad tellimuse kinnitamise hetkel.
7.3. Kõik Müüja poolt Ostjale edastatud hinnad, pakkumised, tehnilised andmed ja muu ärialane teave on konfidentsiaalne ning Ostja ei tohi neid ilma Müüja kirjaliku nõusolekuta avaldada kolmandatele isikutele.
7.4. Tingimusi ei kohaldata tagasiulatuvalt juba kinnitatud tellimustele.

8. Vääramatu jõud

8.1. Müüja ei vastuta kohustuste täitmata jätmise eest vääramatu jõu tõttu (force majeure). Vääramatu jõud on asjaolu, mida Müüja ei saanud mõjutada ega mõistlikult ette näha, sealhulgas, kuid mitte ainult: loodusõnnetused, sõjad, streigid, tarnete või transpordi katkestused, õigusaktide muutused, pandeemiad või muud asjaolud, mis muudavad kohustuse täitmise võimatuks või ebamõistlikult koormavaks.

9. Majanduslikud või õiguslikud muutused

9.1. Müüjal on õigus peatada või lõpetada tellimuste täitmine ilma vastutust kandmata, kui majanduslikud, õiguslikud või muud ettenägematud asjaolud muudavad lepingu või tellimuse jätkamise ebamõistlikult koormavaks. Sellisel juhul püüavad pooled kokku leppida alternatiivsetes lahendustes.

10. Kehtivus ja lõpetamine

10.1. Tingimused kehtivad tähtajatult kõigile äriklientidele.
10.2. Müüjal on õigus keelduda tarnetest või lõpetada kliendisuhe, kui Ostja on jätnud oma lepingulised kohustused korduvalt täitmata või pole viimase 12 kuu jooksul oste sooritanud.

11. Vaidluste lahendamine

11.1. Pooltevahelised erimeelsused lahendatakse esmalt läbirääkimiste teel.
11.2. Käesolevatele Tingimustele ja Poolte õigussuhetele kohaldatakse Eesti Vabariigi õigust.
11.3. Kui kokkuleppele ei jõuta, lahendatakse vaidlus Harju Maakohtus vastavalt Eesti Vabariigi seadustele.